yerbattack.pl

yerbattack sklep z yerba mate

Yerbattack.pl

Współpracę z yerbattack.pl zacząłem w momencie gdy ten sklep internetowy był dopiero w planach. Był to rok 2017. Wspólne rozmowy jak powinien wyglądać sklep, jaki powinien posiadać marketing, a nawet jaka kolorystyka i język komunikacji omawialiśmy bardzo długo. Pierwsze ruchy w kierunku budowy sklepu zostały postawione w 2019 roku, a od stycznia 2020 roku sklep już funkcjonował.

Czym zajmuje się klient?

Sklep internetowy yerbattack.pl to sklep specjalizujący się w sprzedaży yerba mate. Yerba to taki napar, który często porównuje się z kawą, ponieważ posiada wielką moc pobudzania. Nie wnikając w szczegóły, wszystkich zainteresowanych jakie właściwości posiada yerba mate zapraszam do zapoznania się z Centrum wiedzy na tej stronie.

Na stronie znajdziemy wszystkie najpopularniejsze yerby, a asortyment cały czas się rozszerza o kolejne bardziej niszowe i kraftowe odmiany yerba mate.

Oprócz samego suszu znajdziesz tutaj wszystkie akcesoria niezbędne do picia naparu – naczynka i rurki.

Yerbattack.pl to sklep internetowy, który dopiero zaczął stawiać swoje pierwsze kroki na rynku e-commerce. Teoretycznie branża niszowa, jednak to tylko pozory.
Jak podaje Senuto ilość wyszukiwań frazy „yerba mate” w miesiącu to ponad 60 000.

Średnia miesięczna liczba wyszukiwań frazy „yerba mate”

Moim zadaniem było stworzyć kompleksowy plan rozwoju marki yerbattack.pl, początkowo na rynku kieleckim, a następnie Polskim. W ramach planu stworzyłem sklep internetowy z yerba mate, który obudowałem social mediami.

Wyzwanie

rozwiązanie

W pierwszej kolejności skupiłem się na cechach charakterystycznych dla marki – logo, slogan, kolory. Dzięki temu w kolejnych etapach mogłem kreować wizerunek firmy w Internecie w oparciu o z góry określone elementy rozpoznawcze.

Stworzyłem w pełni funkcjonalny sklep internetowy, który jest główną osią działalności marki. Do sklepu stworzyłem fan-page na Facebooku i Instagramie.

Zaprojektowałem również zaplecze poligraficzne. Część produktów dodawana jest do zamówienia (utrzymanie klienta), a część kolportowana jest wśród kieleckich blokowisk (pozyskanie klienta). Wszystko po to, aby klientowi opatrzyło się logo i kolory, dzięki czemu później automatycznie będzie rozpoznawał sklep z yerbą, nawet nie widząc logo.

Działania

sklep internetowy

sklep internetowy – strona główna

Celem strony głównej było łatwe przedstawienie użytkownikom strony co tutaj mogą kupić. Co prawda sekcja head strony internetowej powinna zawierać konkretną ofertę i wezwanie do działania, jednak tutaj celowo tego nie zastosowałem. Po wejściu na stronę widzimy praktycznie tylko logo firmy i lekko wybielony filmik w tle. Dzięki temu, że jest tutaj czysto użytkownik może się skupić na tym co najważniejsze w sklepie www, a więc menu.

Manu jest podzielone na dwa osobne. Pierwsze menu po lewej stronie jest menu dotyczącym oferty sklepu internetowego, natomiast menu powyżej dotyczy nawigacji po stronie informacyjnej.

Czytelna sekcja head strony powoduje, że skupiamy się na logotypie i menu

Dopiero po przewinięciu strony znajdują się pierwsze wyróżniki, które mają przykuć uwagę odbiorców.

Najczęstszym powodem porzucenia koszyka jest m.in. wysoki koszt wysyłki. Tutaj odbiorca w pierwszej kolejności jest informowany o darmowej wysyłce powyżej 100 zł.

Dopiero w późniejszym etapie znajdują się charakterystyczne dla wszystkich sklepów elementy. Mam na myśli sekcję NOWOŚCI, NAJLEPIEJ SPRZEDAJĄCE SIĘ PRODUKTY oraz POLECANE PRODUKTY.

Następnie mamy sekcję informacyjną. Dzięki niej osoby, które nie miały jeszcze okazji pić yerba mate będą mogły zapoznać się z artykułem Jaką yerba mate wybrać na początek oraz zobaczyć dostępne Zestawy yerba mate.

Poniżej już mamy tylko jedną sekcję, która ma znaczenie dla użytkownika. Jest to sekcja pokazująca wszystkie najważniejsze cechy, które pozwalają budować zaufanie do marki.

Na samym dole mamy już sekcje, które mają za zadanie pomóc w pozycjonowaniu strony. W skrócie można określi je jako elementy, które wprowadzają na stronę możliwie najwięcej unikalnej treści.

sklep internetowy – karta produktu

Karta produktu to najważniejszy element sklepu internetowego. To właśnie tutaj użytkownik zapoznaje się z produktem i podejmuje decyzje zakupowe. Z tego powodu karta produktu powinna być dopracowana do perfekcji.

Najważniejsze elementy to nazwa produktu umieszczona w widocznym miejscu. Bardzo dobrej jakości zdjęcia produktu, najlepiej przedstawiające go zarówno w opakowaniu jak i w użyciu. Nie ukryta cena.

Dodatkowo dodałem tutaj baner informujący o darmowej dostawie, szybkiej wysyłce oraz bezproblemowym zwrocie zakupionego towaru.

Dodatkowo umieściłem tutaj ruchomego gifa z wyglądem yerby. Niby nic wielkiego, a konkurencja tego nie ma. Dzięki takiemu rozwiązaniu można się zapoznać z wyglądem opakowania w 360 stopniach, a samo zdjęcie przykuwa uwagę i zapada w pamięci.

Pod spodem jest opis yerby zawierający informacja o jej smaku, aromacie, mocy pobudzenia, składzie oraz kraju pochodzenia. Są to praktycznie wszystkie najważniejsze informacje o tym specyfiku.

Jako element, który ma przyciągnąć uwagę klienta, zastosowałem humor. Jedną z sekcji nazwałem SPRAWDŹ CO TU JEST.
Po kliknięciu w napis pojawia się oferta cross-sellingu lub up-sellingu, w zależności od indywidualnych ustaleń. Cross-selling i up-seling są to sposoby na podniesienie wartości koszyka.

Strona internetowa – blog

Blog to niemal tak samo ważna część strony www, jak i sam sklep. To właśnie tutaj znajdują się artykuły, które mają za zadanie pozycjonować stronę.

Znajdują się tutaj artykuły ściśle związane z zagadnieniem picia yerba mate, jak np. Właściwości yerby, Jak pić bez bombilli czy też Jaką yerbę wybrać na początek. Jednak im dłużej blog powstaje tym tematy są coraz dalsze. Przykładem tutaj może być artykuł dotyczący Dziedzictwa Narodowego Paragwaju jakim jest yerba mate w wersji terere.

Artykuł raczej nie wróży sprzedaży, jednak podnosi wartość strony, poprzez systematyczne jej aktualizowanie.

social media

facebook / instgram

Założyłem dwa profile na social mediach – Facebook oraz Instagram. Głównym kanałem ma być Facebook, na którym będą wrzucane oficjalne posty. Instagram z czasem ma się przerodzić na zaplecze Facebooka. Dzięki filmikom i zdjęciom bez retuszu ma tutaj być pokazywany zwykły dzień w pracy sklepu internetowego.

Na social media przygotowałem szablony postów, tzw. design system. Dzięki nim samo tworzenie postów jest ułatwione do minimum, a więc wystarczy wstawić zdjęcie i zmienić teksty.

Publikację zaczęliśmy w momencie gdy sklep zaczął działać. Na początek przygotowaliśmy pewne wprowadzenie do jego uruchomienia, które miało być zauważone w Internecie. Do jego wdrożenia potrzebowaliśmy pomocy znajomych właściciela sklepu. Spowodowało to pewne komplikacje, jednak koniec końców wszystko się udało.

Wizytówka firmy w google

Jako, że zdecydowana większość wyszukiwań odbywa się za pośrednictwem wyszukiwarki Google, trzeba korzystać z narzędzi, które dostarcza ta firma.

Wizytówka firmy w Google Mapach to nic innego jak firma zaznaczona na Mapach Google. Dodatkowo widać tam średnią ocenę firmy w skali do 5 oraz zdjęcia.

Google mapy

Wbrew pozorom Google Mapy są bardzo ważnym elementem kreującym opinie o firmie w Internecie. Bardzo wiele osób przed skorzystaniem z oferty jakiejś firmy szuka o niej opinii, pierwszym punktem styczności jest właśnie wizytówka w Mapach Google. Im profil firmy lepiej uzupełniony tym Google wyżej ją pokazuje w wynikach wyszukiwania. Warto również zadbać o systematyczne dodawanie zdjęć i postów.

Oprawa graficzna

Na start sklepu internetowego przygotowałem również kilka rodzajów ulotek. Były one dołączane do zamówienia w zależności od zamawianych produktów, kwoty zamówienia oraz lokalizacji klienta.

Ulotki z rabatem dodawane do zamówienia internetowego
Ulotki informacyjne dodawane do konkretnych zamówień

Oprócz tego przygotowałem również vlepki, banery i wizytówki.