Bar WOW
Współpracę z Sewerynem, właścicielem marki Bar WOW, zacząłem na początku 2022 roku. Warto zaznaczyć, że firma była już znana w Kielcach i okolicach, jednak jej marketing opierał się głównie na poleceniach. Można, więc powiedzieć, że wszelkie działania marketingowe zaczynałem prawie od zera.
Czym zajmuje się klient?
Seweryn, a więc właściciel brendu Bar WOW, od momentu gdy zaczął pracować, zawsze działał w branży gastronomicznej. Początkowo jako kelner, a z biegiem lat awansował w hierarchii. W momencie gdy był menadżerem odpowiadającym za pozyskiwanie klientów na wesela w dużym hotelu, doszedł do wniosku, że to nie dla niego. On uwielbia bezpośredni kontakt z gości weselnymi. Wtedy pojawił się pomysł na bar mobilny w Kielcach.
Bar WOW obsługuje głównie wesela, jednak bardzo często trafiają mu się klienci biznesowi, np. obsługa barmańska zamkniętych imprez firmowych. W swojej ofercie posiada również obsługiwanie urodzin, osiemnastek itp.
Bar WOW, posiadał fan page na Facebooku. Jednak był on prowadzony niesystematycznie i nie posiadał żadnych cech wyróżniających go spośród innych firm, tzw. design systemu.
Strona internetowa dla brendu była w głowie, właściciela jednak nigdy nie było czasu, żeby się tym zająć.
Także moim zadaniem było zrobić tak, żeby Bar WOW był lepiej widoczny w sieci.
wyzwanie
rozwiązanie
Jako, że logo firmy było już przygotowane wcześniej, mogłem zacząć działania od z góry określonych kolorów – czarne tło i jasno zielone litery. Teraz wystarczyło tylko przenieść to wszystko do szablonu postów na Facebooku i sprawa załatwiona. Niestety rzeczywistość okazała się trudniejsza niż miała być.
Okazało się, że Bar WOW posty na Facebooka wrzuca bezpośrednio podczas trwania wesela. W związku z czym nie ma czasu, ani możliwości na nawet podstawową edycję zdjęć.
Spowodowało to, że na Facebooka przygotowałem tylko zdjęcie w tle i zdjęcie główne.
Jako, że budowa strony www jest czasochłonna to w pierwszej kolejności zająłem się elementami poprawiającymi wizerunek Baru WOW na imprezach, na których się wystawiał.
Stworzyłem ofertę w pdf`ie, która była dodawana do maili do klienta. W kolorystyce firmy przygotowałem menu, które zawsze stoi na barze, żeby goście weselni mogli sobie wybrać drink.
Mapy google
W następnej kolejności zająłem się wizytówką na Mapach Google. Jest to bardzo często niedoceniane źródło pozyskiwania klientów. Jak podają statystyki z tego serwisu Bar WOW w czerwcu 2021 roku został wyświetlony 1,89 tys razy. Co przekładało się na 3 zapytania o dojazd i 3 odwiedziny strony internetowej.
Ilość miesięcznych interakcji jest bardzo mała, jednak cały czas rośnie. A zauważmy, że popularność branży, w której działa Bar WOW również jest niewielka.
Łączna liczba wyszukiwań na najpopularniejsze frazy to 70, a więc 6 interakcji to ok. 8%, a więc niezły wynik.
Strona internetowa
Oprócz wyżej opisanych prac, od początku współpracy tworzyłem również stronę internetową dla Baru WOW. Cały proces powstawania strony zajął 3 miesiące. Czas był wydłużony ze względu na wytyczne Google. Algorytm Google lubi bowiem strony www, które są często aktualizowane. Każda podstrona na nowej stronie jest odczytywana przez algorytm jako aktualizacja. Takie działanie oczywiście było wcześniej ustalone z właścicielem baru.
Równocześnie na stronie został zainstalowany Pixel Facebooka oraz Google Analytics. Są to skrypty, które w przyszłości będą niezbędny w sytuacji gdy Seweryn zdecyduje się na uruchomienie reklam w wyszukiwarce Google lub na Facebooku.
Do strony internetowej stworzyłem blog, aby strona ciągle była aktualizowana. Na blog ma powstawać jeden artykuł w miesiącu na temat ustalony wspólnie z właścicielem marki Bar WOW. Wspólnie ustaliliśmy, że wszystkie wpisy, będą okraszone dość specyficznym poczuciem humoru.
Po pół roku od zaczęcia działań marketingowych liczba użytkowników na stronie oscyluje wokół 30 – 50 miesięcznie.
Mimo to, jak ustalił właściciel baru, dzięki stronie udaje się pozyskać 2 klientów miesięcznie. Biorąc pod uwagę liczbę odwiedzi to świetny wynik.
Mimo zainstalowanych kodów śledzących z FB i Google na tą chwilę nie uruchomiłem reklam. Właściciel brendu, Seweryn, na tą chwilę nie zdecydował się na pozyskiwanie klientów w ten sposób.
Wyróżniki marki
Ustalenie idealnego klienta było stosunkowo prostym zadaniem. Był to mężczyzna 20 – 35 lat, pracujący, który planuje wziąć wesele i chce, żeby to było najlepsze wesele w rodzinie.
Dużo gorsze było ustalenie znaków szczególnych marki.
Znaki szczególne to nie tylko cechy wizualne – grafika, kolorystyka – ale również język jakim posługujemy się do komunikacji z odbiorcą.
W tym przypadku, aby wyróżnić się wśród konkurencji postawiliśmy na bardzo luźny język potoczny. W dodatku jest on okraszony bardzo często dość ostrym i specyficznym humorem.
Wszystko po to, aby pokazać, że barmani pracujący dla Baru WOW nie są sztywniakami, tylko zachowują bardzo luźny jednak profesjonalny tryb pracy.