Wdrożenie
Google Analytics 4
Jeżeli posiadasz stronę internetową, ale nie masz w niej wgranego kodu Google Analytics to nie masz nad tą stroną żadnej kontroli. To znaczy możesz ją dowolnie zmieniać i ulepszać, tylko robisz to wszystko na wyczucie.
Google Analytics to narzędzie, dzięki któremu poznasz jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie www. Dzięki takiej wiedzy możesz poprawiać podstrony, które mają trochę gorsze wyniki, aby podnieść ich pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednak dzięki dokładnej analizie możesz zobaczyć czy konkretne podstrony są dla odbiorców ciekawe. Możesz to sprawdzić analizując czas jaki użytkownicy spędzają na Twoich podstronach.
Natomiast jeżeli należysz do grona szczęśliwców, którzy posiadają już wgrany kod Google Analytics to powinieneś wiedzieć o swoich odbiorcach bardzo dużo.
Jednak aktualnie używany kod Google Analytics Universal 1 lipca 2023 roku przestanie działać. Czy to oznacza, że nie będziemy mieli kontroli nad statystykami? Wprost przeciwnie!
W miejsce Aktualnego Google Analyticsa Universal, wejdzie narzędzie, które będzie jeszcze bardziej szczegółowo badało użytkowników Twojej strony internetowej.
Co więcej! To narzędzie już działa i nazywa się Google Analyticsa 4. W skrócie GA4.
Polecam jak najszybciej zainstalować sobie GA4 na swojej stronie. Dlaczego? Ponieważ w momencie gdy Google Analytics Universal przestanie działać… to Ty stracisz wszystkie zawarte w nim dane!
GA4 działa zupełnie inaczej i z tego powodu dane z Universala nie są możliwe do wgrania do GA4. Dlatego im wcześniej wgrasz sobie GA4 tym wcześniej zaczniesz zbierać w nim dane!
Co ważne, równocześnie możesz nadal sprawdzać raporty w oparciu o Universala.
Po co mi Google Analytics 4?
Google Analytics, jak sama nazwa wskazuje, służy do analizowania ruchu na Twojej stronie internetowej lub sklepie on-line.
Do tej pory Google zapisywało ścieżki zakupowe, prowadzone tylko z jednego urządzenia. Co bardzo często bywało błędnym podejściem. Dzieje się tak dlatego, że wielu użytkowników Internetu zanim podejmie decyzje o dokonaniu zakupu musi lepiej poznać produkt, firmę, konkurencję. Aby nie marnować czasu, często sprawdzamy wiele informacji z różnych urządzeń – w pracy z komputera firmowego, podczas jazdy do pracy w smartfonie, w domu na laptopie i osobno na komputerze stacjonarnym.
Do tej pory Google wejście z każdego urządzenia odczytywał jako nowego użytkownika. Tymczasem niezależnie od urządzeni to nadal jedna osoba!
Google Analytics 4 rozpoznaje użytkowników nie po IP urządzenia a po tzw. sesjach. Dzięki temu będziesz mógł szczegółowo poznać całą „ścieżkę zakupową” klientów.
Pisząc ścieżkę zakupową mam na myśli nie tylko standardowe zakupy, ale również spełnienie określonych wcześniej działań, np. wysłanie zapytania poprzez formularz, kliknięcie numeru telefonu lub dowolną inną czynność, która może przynieść Ci wymierne korzyści.
Co daje wdrożenie GA4
1. Zdarzenia.
Google Analytics 4 pozwala na bardzo szczegółowe śledzenie każdego użytkownika zarówno na stronie www jak i w aplikacji mobilnej. Dzięki temu będziesz mógł dowiedzieć się ile było kliknięć konkretnych przycisków, ile dodań poszczególnych produktów do koszyka, ile razy został wypełniony formularz kontaktowy. Oprócz tego będziesz mógł sprawdzić jak głęboko jest przewijana każda podstrona na Twojej stronie internetowej, dzięki czemu wszystkie zachęty do wykonania akcji (tzw. CTA) będziesz mógł umieścić na wysokości, gdzie może na nie trafić większość użytkowników.
2. Ścieżka użytkownika.
Dzięki Google Analytics 4 będziesz mógł śledzić całą ścieżkę zakupową użytkowników. Obecnie gdy użytkownik zmieni urządzenie na inne liczony jest jako inny użytkownik. W GA4 niezależnie z ilu urządzeń korzysta, Google wie, że to cały czas ten sam użytkownik. Dzięki temu możesz bardzo dokładnie ustalić, które źródła pozyskiwania klientów jest najbardziej skuteczne.
3. Raporty.
W GA4 raporty są świetne! Oczywiście wcześniej należy usiąść i zastanowić się co należy mierzyć i prezentować w raportach. Jeżeli te punkty zostaną prawidłowo określone, raporty do jakich będziesz miał dostęp w każdej chwili będą bardzo mocno dostosowane do Twoich potrzeb.
Jeżeli chcesz, żebym pomógł Ci wdrożyć GA4, to pisz!
Na konfigurację składa się:
– ustalenie co mam mierzyć,
– połączenie GA4 z innymi narzędziami Google,
– przygotowanie indywidualnych raportów,
– konfiguracja podstawowych i dodatkowych ustawień,
– dostosowanie GA4, do analizowania zdarzeń pod Twój biznes.
Copyright © Adrian Strojwąs. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.