Usługi graficzne

Usługi graficzne

Po co komu potrzebny grafik?

Spójność graficzna twojej firmy to podstawa.
Nie chodzi tylko o to, aby korzystać na wszystkich materiałach reklamowych takie samo logo firmy i kolorystykę. Mam na myśli kompleksową komunikację wizualną firmy z klientem, tzw. design system.
W skrócie jest to kompleksowe przygotowanie każdego rodzaju komunikacji, np. szablon postów na Facebooka, szablon newsletteru itp. Szablony takie są przygotowywane raz, a podczas kolejnych publikacji wystarczy zmienić tylko zdjęcie i opis. Kolorystyka, kroje czcionki, rozmieszczenie charakterystycznych elementów, to wszystko pozostaje bez zmian. Trzeba przyzwyczaić klienta do konkretnego wyglądu Twoich postów, po to aby podczas przewijania swojej tablicy od razu mógł rozpoznać, że to post od Twojej firmy.

Wbrew pozorom bardzo wiele firm nie przykłada do tego żadnej uwagi. Jest to oczywiście błąd! Spójrz na największe firmy i zobacz co oni robią. Czy wyobrażasz sobie Orlen bez orła i kolorów białego i czerwonego? A co powiesz gdyby Biedronka zrezygnowała ze swojego logo i na każdym sklepie używała innego? Czy sieć komórkowa Play nadal była by Playem, gdyby nagle zmieniła swoje barwy na zielone? Zaufałbyś im?

Zaufanie to podstawowy element, który musisz wzbudzić u swoich klientów, aby skorzystali oni z twojej oferty. Nieważne czy jesteś właścicielem salonu fryzjerskiego, wulkanizacji, skupu metali czy zajmujesz się spawaniem podwodnym. Bez zaufania do twojej firmy prędzej czy później zbankrutujesz.

Co mogę dla Ciebie zrobić jako
grafik


01

Identyfikacja wizualna firmy

W ramach identyfikacji wizualnej firmy wchodzi cała komunikacja w klientem, poczynając od logo, kolorystyki, krojów czcionki, a kończąc na takich elementach jak język komunikowania się z idealną grupą odbiorców czy rodzaj zdjęć zamieszczanych na materiałach reklamowych.
Co ważne, nie chodzi tylko o materiały drukowane (ulotki, wizytówki, broszury, banery, szyldy), ale również o grafikę umieszczaną w Internecie (strona www, banery, reklamy, social media).

02

Reklama drukowana

Każda firma powinna mieć kilka podstawowych produktów drukowanych. Chociażby wizytówka. Jeżeli nie planujesz jej dawać swoim klientom to przecież odbywasz spotkania biznesowe, po których warto zostawić po sobie ślad. Zresztą wizytówka świetnie nadaje się również na kartę stałego klienta lub metkę do odzieży.

Ulotki to nie tylko przeszkadzacze rozdawane na ulicach, ale również świetne uzupełnienie wiadomości dotyczących poszczególnych produktów. Jeżeli prowadzisz sprzedaż internetową to ulotki mogą być fajnym produktem, który będzie miał za zadanie zatrzymać klienta, np. kupon rabatowy na kolejne zakupy, polecane produkty uzupełniające.

Broszury foldery to już produkt z wyższej półki cenowej. Co nie oznacza, że nie jest dostępny dla każdego przedsiębiorcy.
Są one głównie dostępne w siedzibie firmy i służą, jako podsumowanie całej prezentacji produktowej. Znajdują się na nich nie tylko podstawowe informacje o firmie, ale również prezentacja oferty. Ze względu na swoją objętość (więcej miejsca niż na ulotkach) możesz na nich zamieścić szczegółowe informacje.

03

Reklama wielkoformatowa

Reklama wielkoformatowa to zarówno banery i szyldy, jak również oklejanie samochodów i witryn, a także cały zestaw systemów wystawienniczych – potykacze, roll-upy, ścianki, trybunki konferencyjne. Jednak w ramach reklamy wielkoformatowej wchodzą również elementy uzupełniające. Dokładnie chodzi na o stojaki na ulotki, słupki z taśmą odgradzającą i wiele innych elementów.

04

Grafika internetowa

Strony internetowe lub sklepy online to zdjęcia, zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia. Jednak trzeba też przygotować ikony lub symbole, które mają ułatwić poruszanie się po stronie www. Oprócz tego na stronie są banery zachęcające do przejścia na konkretną podstronę lub sprawdzenie aktualnej promocji.
Swój biznes w sieci trzeba promować! Niezależnie czy to będzie reklama w wyszukiwarce Google czy np. na Facebooku trzeba przygotować odpowiedniej wielkości banery zachęcające do kliknięcia.
Socia media mieć trzeba. Aby utrzymać ciągłość komunikacji z klientami trzeba je dość często aktualizować. Posty muszą być odpowiednio opracowane pod względem wielkości i zawartości merytorycznej. Oprócz tego sam opis powinien zachęcać do komentowania lub polubienia.

Jak mogę pomóc rozwinąć się Twojej firmie?

Chcesz, żebym zrobił dla Ciebie jakiś fajny marketing? A może chcesz tylko omówić swoje problemy, a ja wskażę Ci drogę jak je pokonać? Chcesz wiedzieć „dokąd tupta nocą jeż?”? Napisz. Daj znać w czym mogę pomóc, a ja na pewno się odezwę.

Copyright © Adrian Strojwąs. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.