profesjon.pl

profesjon.pl

Firma Profesjon to uznana marka na kieleckim rynku. Powstała w 2013 roku jako jedna z pierwszych, które zajmowały się praniem i czyszczeniem tapicerek meblowych i samochodowych. Współpracę nawiązaliśmy w 2015 roku i od tamtej pory czuwam nad wysoką pozycją firmy w wynikach wyszukiwania.

Czym zajmuje się klient?

Firma Profesjon to firma usługowa specjalizujące się w praniu tapicerki meblowej oraz samochodowej, a także dywanów i wykładzin.

Zaczynając swoją przygodę z branżą była to jedna z pierwszych w Kielcach, która zajmowała się wyżej wymienionymi usługami. A równocześnie była pierwsza, która korzystała z drogich, ale bardzo skutecznych produktów firmy Karcher. Po dziś dzień trzymają się tego swojego początkowego ustalenia.

Wraz z rozwojem firmy zaczęły pojawiać się nowe usługi. Najpierw wprowadzili czyszczenie wykładzin w firmach i hotelach, a następnie mycie elewacji i kostki brukowej.

Profesjon to firma usługowa. Jak zawsze w branży usługowej terytorium działania jest dość ściśle określone. Co powoduje, że liczba potencjalnych klientów jest ograniczona.
Jak podaje Senuto, 5 najczęściej wyszukiwanych fraz, może wygenerować miesięcznie 310 osób zainteresowanych usługą.

Kluczowe frazy dla firmy Profesjon

Moim zadaniem było podjęcie próby przejęcia możliwie największego ruchu.

Wyzwanie

Rozwiązanie

Firma zaczęła swoją działalność dość nietypowo, ponieważ zanim jeszcze założyli działalność gospodarczą zatrudnili mnie, aby zrobił im witrynę i zaczął ją pozycjonować.

Strona internetowe była przygotowana w nieco ponad miesiąc. Praktycznie w niezmienionej postaci trwa do dzisiejszego dnia. Była oczywiście responsywna, co nie było oczywistością w tamtych czasach.
Całość była zoptymalizowana pod przeglądarki, dzięki czemu – i niewielkiej konkurencji – już po 2 miesiącach zaczęły się odzywać do nich pierwsze telefony, co było sygnałem, że moje działania przynoszą pożądany skutek.

Social media

Oprócz strony www, założyli sobie fan-page na Facebooku. Po mojej stronie było przygotowanie głównych grafik. Działaniami na profilu mieli zajmować się sami. Niestety z systematycznością bywa u nich różnie. Co skutkuje zaledwie 34 użytkownikami i bardzo rzadko dodawanymi postami.

Następnie gdy pojawiły się wizytówki firm na Mapach Google, stworzyliśmy i tam taką wizytówkę dla firmy. Dzięki temu jeżeli ktoś mieszkający w Kielcach wpisze w wyszukiwarkę frazę „czyszczenie tapicerki” jest szansa, że firma Profesjon wyskoczy zarówno w wynikach organicznych jak i na mapach.

Biorąc pod uwagę miesięczną liczbę jaką podaje Senuto, a więc 310 osób, na 5 najpopularniejszych fraz, to liczba interakcji jaką generują Mapy Google – 18 – wydaje się być bardzo dobra.

Miesięczne statystyki z Map Google dla profesjon.pl
Interakcje podjęte z Map Google

Mimo, że wizytówka nie jest na bieżąco aktualizowana, jak widzimy po interakcjach, działa ona całkiem fajnie. W ciągu miesiąca daje ona 6 bezpośrednich połączeń telefonicznych, co według właściciela przekłada się na 3 zlecenia.

Niestety nic nie jestem w stanie powiedzieć o interakcjach na stronie internetowej użytkowników, którzy trafili na nią poprzez Mapy Google. Jak widać na zrzucie ekranu powyżej jest to 11 osób. Nie wiem czy te osoby dzwoniły, ponieważ właściciel nie chce instalować sobie na stronie kodu Google Analytics…

reklama w wyszukiwarce

Od 1 maja 2022 roku właściciel marki Profesjon zdecydował się na ruszenie ze swoją ofertą za pośrednictwem reklam.

Wyniki reklam za pierwsze półtora miesiąca. Poniżej pokazuję ilość kliknięć za 325 zł, koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę oraz CTR.

Koszt kliknięcia w reklamę wynosi 1,23 zł

Poniżej jest zrzut ekranu prezentujący te same dane, ale z rozpisaniem kliknięć na poszczególne frazy. Jak widzimy fraza czyszczenie tapicerki jest najpopularniejsza.

Najczęściej klikane frazy związane z usługami jakie oferuje profesjon.pl

Równocześnie ta sama fraza jest pozycjonowana przeze mnie. Znajduje się ona oczywiście w TOP10 wyników wyszukiwania. Warto zaznaczyć, że stronę profesjon.pl pozycjonuję lokalnie, a więc cała fraza to czyszczenie tapicerki kielce.

Najczęściej klikana fraza w reklamach ADS jest również w lokalnych wynikach wyszukiwania w TOP10.

oprawa graficzna

Jako, że do 2020 roku firma w Kielcach nie miała prawie żadnej konkurencji, jej działania marketingowe nie istniały. Opierali się tylko na pozycjonowaniu i rekomendacjach zadowolonych klientów.

Jednak ostatnio pojawia się na rynku coraz więcej firm zajmujących się tą samą dziedziną lub szerszą. Powoduje to, że Profesjon zaczął inwestować również we wszelkiego rodzaju drukowane materiały promocyjne.

Są to zarówno ulotki, jaki i wizytówki oraz vlepki.