Strona z podziękowaniami za zakupy

Strona z podziękowaniem za transakcję

Wszyscy dbamy, aby strony produktowe były perfekcyjne i z każdego słowa wylewały sie tony informacji. Podobną uwagę poświęcamy zdjęciom produktów, cennikowi wysyłki i innym rzeczom. Tymczasem jest jeden element, o który praktycznie w ogóle nie dbamy. Jest to strona z podziękowaniami za transakcję.

Strona z podziękowaniem za transakcję jest generowana automatycznie podczas zakładania sklepu. I tak zostaje. A przecież ta strona to jeden z punktów kontaktowych klienta z Twoją marką. Dlatego warto usiąść nad nią i zrobić z niej coś więcej. Tym bardziej, że robisz to raz na jakiś czas.

Jak podziękować

Zacznij od dopracowania tekstu podziękowań na stronie z podziękowaniami za transakcję. Pomiń klasyczne „Dziękujemy za zakup…”. Zrób coś co spowoduje, że odbiorca Cię zapamięta. Być może to będzie pierwszy krok do tego, aby zaczęli traktować Ciebie – właściciela sklepu – jak kolegę.

Strona devstyle.pl za zapisanie się do newslettera dziękuje w taki sposób:

Dzięki, zrobione!
Jesteśmy połączeniu jak Jaś i Małgosia.
(…)
Niech DEV będzie z Tobą!”

Jak będziesz dopieszczał tekst, to przy okazji rzuć okiem na grafikę na tej stronie. Zadbaj o to, żeby była spójna z całą stroną. Jej wygląd często odbiega od dopieszczonej strony głównej. Pokaż odbiorcy, że dbasz nawet o takie szczegóły, które większość firm pomija.

Jednak cały czas zatrzymaliśmy się na standardowej regułce. A może by tak dodać wyróżnik od siebie?

Zapis na newsletter

Jeżeli ktoś zrobił zakupy w Twoim sklepie, to prawdopodobnie zawsze jest coś co jeszcze możesz mu zaoferować jako produkt uzupełniający.

Na stronie z podziękowaniami za transakcję poproś go o zapis na newsletter. Będziesz mógł mu później wysyłać informacje o nowych promocjach, produktach lub po prostu poprosić o wystawienie opinii w Google.

Pomoc

Jeżeli ktoś zaufał Ci na tyle, że dokonał zakupu, to podzuć mu coś ekstra. Może masz coś w swojej ofercie co ułatwiłoby mu pracę z zakupionym produktem. Załóżmy, że ktoś kupił gitarę. Jeżeli masz swój kanał na YouTube to podeślij mu filmik instruktarzowy jak zaczą na niej grać.

A może masz w ofercie kurs on-line, na którym tego uczysz? Wyślij propozycję jego kupna.

Polub mnie

Postaraj się utrzymać kontakt z klientem. Pod podziękowaniami wrzuć fragmenty swoich artykułów na blogu firmowym. Jeżeli korzystasz z systemu mailingowego to możesz skonfigurować go w taki sposób, aby fragmenty artykułów były rozwinięciem produktu, który kupił.

Jeżeli sprzedajesz yerba mate, to możesz tam umieścić link do artykułu o metodach jej zaparzania lub o drinkach z yerbą.

Tak samo możesz postąpić ze swoimi social mediami, czyli zamiast linków do artykułów wrzuć linki do wpisów na nich i podlinków swoje profile.

Ambasador marki

Zachęć klienta, aby po dokonanych zakupach pochwalił się nimi w swoich social mediach. Poproś go o udostępnienie Twojego profiu w zamian za rabat na kolejne zakupy lub dostęp do darmowych materiałów.

Bardzo dobrym narzędziem do udzielania rabatów lub dawania dostępny w zamian za polubienie jest Aklamio.

Oferta ograniczona czasowo

A może dać klientowi coś, co już więcej się nie powtórzy? Niech to będzie rabat na prestiżowy produkt. Jest tylko jeden haczyk – oferta jest ograniczona czasowo! Jednak tutaj musisz uważać, aby oferta była dopieszczona. W tego typu technice sprzedażowej bardzo łatwo przekroczyć granicę i zacząć być posądzanym o bezczelną sprzedaż.

Informacja zwrotna

Co prawda klient kupił u Ciebie produkt, ale może coś mu się nie podobało, albo coś możesz zrobić lepiej. Może poszukiwał jakiegoś produktu, ale nie mógł go znaleźć. Być może jakiś element był dla niego niejasny.

Strona z podziękowaniami za transakcję jest świetnym miejscem, aby go o to zapytać! Możesz to zrobić na zasadzie formularza, w który może wpisać swoje uwagi, w formie ankiety lub po prostu poproś go aby w odpowiedzi na tego maila napisał jakie miał uwagi.

Podsumowanie

Sprzedaż to nie tylko dąrzenie do skuteznej transakcji. Sprzedaż w pierwszej kolejności powinna się skupiać na dopieszczeniu najdrobniejszych elementów, aby całość procesu zakupowego przebiegała pozytywnie, a Ty mógł nawiązać z klientem relacje. Strona z podziękowaniami za transakcję może pomóc taką relację nawiązać. Zadbaj o własną stronę z podziękowaniami, abyś był z niej dumny.