Google Maps

Wizytówka firmy na Google Mapach

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, gdzie większość kontaktów z firmami przeniosła się do Internetu, istnieje jedno miejsce, które często przez firmy traktowane jest po macoszemu. Jest to wielki błąd, ponieważ odgrywa ono kluczową rolę w lokalnym marketingu. Są to Google Mapy. Jest to nie tylko narzędzie nawigacyjne, ale także potężne źródło informacji o firmach. W tym kontekście, właściwie skonstruowana i utrzymana wizytówka firmy na Google Mapach staje się kluczowym elementem strategii marketingu internetowego.

Dlaczego wizytówka na Google Mapach jest tak istotna?

Widoczność lokalna

Gdy szukasz usługi, wyszukiwarka Google zwraca Ci wyniki oraz zaznacza na Google Mapach, firmy które zajmują się tym czego szukałeś. Czyli, jeżeli w wyszukiwarkę wpisałeś „jak naprawić kran”, to Google podzuci Ci na Google Mapach zaznaczonych hydraulików. Robi tak, ponieważ, słusznie zakłada, że szukając firmy będziesz chciał skorzystać z jej usług. Podpowiada Ci zatem najlepsze firmy w Twojej okolicy. W końcu łatwiej skorzystać z usług takiej, która jest w Twojej okolicy, niż z drugiego końca Polski.

Zaufanie konsumentów

Widoczność w Google Mapach buduje zaufanie. Po pierwsze dlatego, że na rozwiązanie ich problemu, Google proponuje Twoją firmę, ale również dlatego, że potencjalni klienci często korzystają z recenzji i ocen, aby ocenić wiarygodność firmy. Z tego powodu dbałość o kompletność informacji w wizytówce jest kluczowa, ponieważ im dokładniej uzupełnisz swój profil, tym Twoja firma będzie wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania na Google Mapach.

Łatwy kontakt

Wizytówki firmowe w Google Mapach zawierają nie tylko podstawowe informacje o firmie, ale również ułatwiają kontakt. Nie trzeba nigdzie wchodzić i szukać. Wystarczy jedno kliknięcie i już dzwonisz do firmy, piszesz im maila lub odwiedzasz ich stronę internetową.

Takie ułatwienie kontaktu z Twoją firmą, prowadzi do zwiększenia liczby nowych klientów.

Mapa dojazdu

Jednak wizytówka w Google Mapach to coś więcej niż tylko ułatwienie kontaktu. Wystarczy jedno kliknięcie, a Google Mapy odpalają w Twoim telefonie nawigację z zaznaczoną trasą dojazdu do konkretnej firmy.

Jak twoja firma może skorzystać z wizytówki na Google Mapach?

Uzupełnij wszystkie informacje

Dokładność informacji jest kluczowa. Upewnij się, że wizytówka zawiera aktualny adres, numer telefonu, godziny otwarcia, link do strony internetowej, a także krótki opis firmy.

Te wszystkie elementy wpływają na to jak postrzegają Twoję firmę klienci. Jeżeli do wyboru mają firmę z uzupełnionymi wszystkimi danymi, albo firmę do której mają podany tylko numer kontaktowy, to w większości wybiorą właśnie tą pierwszą.

Dodaj atrakcyjne zdjęcia

Obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Dodaj zdjęcia wnętrza i zewnątrz firmy, aby klienci mogli ją rozpoznać. Dodaj zdjęcia produktów, które sprzedajesz, aby zachęcić ich do zakupów.

Większość ludzi jest wzrokowcami i woli coś zobaczyć niż tylko o tym słuchać lub czytać.

Zarządzaj recenzjami

Regularnie monitoruj recenzje i odpowiednio reaguj na nie. Pozytywne recenzje mogą przyciągać nowych klientów, a konstruktywne odpowiedzi na negatywne recenzje mogą zbudować zaufanie.

Jednak pamiętaj, że negatywne recenzje również możesz przekuć w swój sukces. Nie chodzi mi tylko o potraktowanie ich jako konstruktywna krytyka, ale również w rzeczowy sposób odpowiadając jesteś w stanie pokazać innym odbiorcom co było powodem gorszej oceny.

Na czym polega pozycjonowanie w Mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w Google Mapach, tak jak w przypadku strony internetowej, składa się wiele czynników, na podstawie których Google określa odpowiednią pozycję dla naszej wizytówki w Google na dany zestaw fraz. Jak zwykle, Google bardzo ogólne mówi o pozycjonowaniu wizytówki i tym, co wpływa na jej pozycję.

Wizytówką możemy zarządzać poprzez panel Google Menedżer Profilu Firmy i dzięki niemu możemy publikować w niej różnego rodzaju informacje. Mogą to być informacje o zmieniających się godzinach otwarcia, ale również mogą to być infomacje w postaci wpisów lub oferty. Pamiętaj, aby uzupełniać te informacje korzystać ze słów kluczowych aby Google odpowiednio wypozycjonowało wizytówkę Twojej firmy.

Promowanie wizytówki w Google Ads

W ramach strategii marketingu internetowego warto rozważyć promowanie wizytówki w Google Ads. Płatne reklamy na Google Mapach zwiększają widoczność firmy w danym regionie, co może przyczynić się do zwiększenia ruchu i konwersji.

Zawsze gdy szukasz jakiejś usługi lokalnej, wyszukiwarka Google podrzuca Ci również Google Mapy z zaznaczonymi firmami, których usług szukasz. Jeżeli Twoja firma będzie promowana w Mapach Google za pośrednictwem Google Ads, masz pewność, że Twoja firma będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania.

Google Ads pozwala na dokładne targetowanie. Możesz wybrać nie tylko obszar, na którym chcesz wyświetlać swoje reklamy, ale również możesz wybrać konkretną płeć, status materialny, zainteresowania i wiele innych. Dzięki temu możesz ustawić reklamy tylko dla osób, którym sprzedajesz towary / usługi. Jest do świetne rozwiązanie np. dla damskich salonów fryzjerskich. Będą się one wyświetlały tylko kobietom. W przypadku gdyby wyświetlały się również mężczyznom, możesz być pewny, że przepaliłbyś budżet.

Google Ads dostarcza szczegółowych danych na temat skuteczności kampanii. Właściciel firmy może śledzić liczbę kliknięć, konwersji, a także kosztów, co pozwala na ciągłe doskonalenie strategii.

Podsumowanie

Wizytówka firmy na Google Mapach to nie tylko element informacyjny, ale kluczowy element strategii marketingu internetowego. Dbałość o dokładność informacji, pozytywne recenzje i promowanie w Google Ads to skuteczne środki budowania widoczności i zaufania. W erze konkurencyjności online, firma nie może sobie pozwolić na zaniedbanie swojej obecności na tym platformie.