Marketing treści

Marketing treści

Samo posiadanie strony Internetowej, w większości przypadków, mija się z celem. Dzieje się tak, ponieważ nikt na nią nigdy nie trafi.
Marketing treści ma za zadanie spowodować, że Twoja strona będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, a dzięki interesującej treści będzie powodowała, że odbiorcy będą chętnie do Ciebie wracali.

Algorytm Google lubi strony, które wnoszą nowe informacje do sieci. Dlatego też dbamy o to, aby treść była wysokiej jakości, pojawiała się często i spełniała wymagania Google.
Sama treść musi być rozmieszczona w czytelny sposób, ozdobiona zdjęciami i posiadać konkretną strukturę. Strona internetowa musi być przystosowana do urządzeń mobilnych i musi być szybka.

Zastanów się czego ostatnio szukałeś w Internecie. Mogę się założyć, że szukałeś konkretnej odpowiedzi na problem, którego nie potrafiłeś rozwiązać.
Tak samo z Internetu korzystają inne osoby. Marketing treści stawia sobie pytanie – Czego może szukać w sieci Twój klient. Odpowiedzią na to pytanie będzie specjalnie przygotowany artykuł lub podstrona.

Im więcej dasz od siebie, tym więcej i szybciej zacznie przynosić to rezultaty. Marketerzy z USA zbadali ile podstron lub artykułów musi przeczytać osoba odwiedzająca Twoją stronę, żeby została Twoim klientem. Okazało się, że jest to aż 30 artykułów!

Masz już tyle?!


– Tim Fishbourne

Jakie działania obejmuje
marketing treści?


Blog firmowy

Google lubi strony, które niosą za sobą wartość i unikalną treść. Z tego powodu prowadzenie bloga firmowego pozytywnie wpływa na wyniki wyszukiwania w wynikach wyszukiwarki.

Należy jednak dbać o wysoką jakość tekstów. Aby artykuł był pozytywnie zweryfikowany przez algorytm Google musi spełniać wiele wymogów. Wszystkie artykuły jakie publikujemy napisane są w zgodzie z tymi wytycznymi.

Artykuły gościnne

Artykuły sponsorowane

Publikuj artykuły pomagające rozwiązywać problemy na innych platformach.

Współpraca z wieloma serwisami internetowymi umożliwia poszerzanie grona Twoich klientów, poprzez dotarcie do nowych grup odbiorców. Artykuły w innych miejscach niż Twój blog firmowy zwiększają Twoją rozpoznawalność w Internecie.

Współpraca z influencerami

Różnego rodzaju twórcy internetowi promują Twój produkt lub firmę w swoich social mediach.

Za influencerami swoi ich grupa fanów, którzy im ufają i starają się ich naśladować. Dzięki współpracy z influencerami zyskujesz, że Twoja firma od razu otrzyma część zaufania jakie ma dany influencer.

Treść na stronę internetową

Czasy, w których odbiorcę interesowany nagrody jakie otrzymała Twoja firma lub maszyny z jakich korzystasz, powoli mijają. W tej chwili coraz większa liczba odbiorców szuka konkretnych odpowiedzi na swoje problemy.

Aby zyskać ich zainteresowanie treść na stronie musi być dostosowana do ich aktualnych potrzeb. Na przykład, jeżeli ktoś złapał kapcia w drodze nad morze, nie interesuje go jakimi maszynami naprawisz jego oponę. Zamiast tego szuka informacji czy dojeżdżasz do klienta, naprawiasz od ręki i jakie masz ceny.

Social media

Niewiele firm patrzy na swoje social media z perspektywy marketingu treści, a przecież właśnie za pośrednictwem profili firmowych najszybciej możesz dotrzeć do starych i nowych klientów.

Jednak również w tym kanale kontaktu należy pamiętać, że musisz komunikować się językiem korzyści. Oprócz tego cała komunikacja musi być ujęta w ściśle określonym szablonie zarówno graficznym jak i językowym, tzw. design system.

Generowanie leadów

W czasach, w których coraz więcej sił poświęcamy dbaniu o swoją prywatność, coraz trudniej pozyskać dane osoby zainteresowanej Twoimi usługami. Generowanie leadów to właśnie pozyskiwanie kontaktów do osób zainteresowanych Twoją ofertą.

Newslettery

Wszyscy znamy newslettery. Najczęściej mamy z nimi złe skojarzenia i identyfikujemy je jako spam. Jednak coraz więcej firm podchodzi do rozsyłania newsletterów z dużo większym zaangażowaniem, ponieważ jak pokazują badania, newslettery generują największą sprzedaż.

Personalizacja. Produkty powiązane z poprzednimi zakupami. Ciągłość korespondencji. To wszystko cechy dobrze przygotowanego mailingu. Czasy gdy wystarczy wysyłać ofertę swojego sklepu lub swojej firmy już dawno minęły. Mailing powinien dawać pomysły, odpowiadać na pytania, być kreatywny… i co najważniejsze, powinien przestać wyglądać jak mailing.

Podcasty

Marketing treści to nie tylko tekst pisany i filmiki wideo. W Polsce od kilku lat podcasty cieszą się wielkim uznaniem. I nie ma się czemu dziwić! W końcu jadąc samochodem dysponujemy mnóstwem czasu, który do tej pory marnowaliśmy. Dzięki podcastom czas ten możesz spożytkować na naukę czegoś nowego.

W jaki jednak sposób podcasty można przełożyć na klientów? No cóż. Zasada jest podobna jak w przypadku prowadzenia bloga firmowego – tworzysz swoją markę ekspercką.

Jak mogę pomóc rozwinąć się Twojej firmie?

Chcesz, żebym zrobił dla Ciebie jakiś fajny marketing? A może chcesz tylko omówić swoje problemy, a ja wskażę Ci drogę jak je pokonać? Chcesz wiedzieć „dokąd tupta nocą jeż?”? Napisz. Daj znać w czym mogę pomóc, a ja na pewno się odezwę.

Copyright © Adrian Strojwąs. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.