Marketing internetowy dla sklepów online

Marketing internetowy dla sklepów online

Mniej więcej 70% wszystkich moich klientów to sklepy internetowe. Zresztą całą przygodę z marketingiem internetowym zaczynałem od promowania własnego sklepu internetowego. Dzięki nauce na własnym przykładzie, wiem jakie problemy czekają na właścicieli takich sklepów. Nauczyłem się również w taki sposób dobierać kanały i strategie promocji, aby nawet najmniejsze budżety reklamowe przynosiły wymierną korzyść.

Lata doświadczeń w pracy z branżą e-commerce nauczyły mnie, że nie wszystkie początkowe założenia są słuszne oraz, że dwa sklepy działające w tej samej branży nie są takie same.
Z tego powodu strategię marketingową dobieram indywidualnie z każdym klientem i systematycznie sprawdzam wyniki. Co miesiąc spotykamy się na omówienie rezultatów i ewentualne korekty.

Najczęstsze problemy sklepów internetowych

-> Współpracowałem już z agencją, ale nie było zadowalających wyników,

-> Uruchomiłem sam reklamy, ale nie działały i tylko wydałem pieniądze,

-> Nie rozumiem raportów z pozycjonowania jakie otrzymuję od agencji,

-> Mam dużo porzuconych koszyków,

-> Chciałbym, aby moi klienci do mnie wracali,

-> Nie wiem co wrzucać na social media, żeby działania przynosiły nowych klientów,

-> Nie mam już pomysłów w walce z konkurencją,

-> Chciałbym zautomatyzować działania marketingowe.

Pozostałe problemy sklepów internetowych,
o których przeważnie nie zdajesz sobie sprawy

-> Brak sprecyzowanej strategii marketingowej,

-> Brak opracowanego design systemu,

-> Błędnie prowadzone social media,

-> Złe opisy produktów oraz za mało zdjęć,

-> Brak pomysłu na lojalność klienta.

Wiem jak Ci pomóc!

Rozwiązania niektórych problemów:

Brak efektów przy współpracy z agencją SEO.
Powodów jest tak dużo, że nawet nie będę starał się zgadywać.
Według mnie najważniejsze w marketingu internetowym jest założenie, że coś mogłem zrobić źle.
Z takim założeniem warto systematycznie sprawdzać wyniki witryny i zastanawiać się jakie dodatkowe działania można podjąć, aby zwiększyć widoczność strony, a co za tym idzie, zwiększyć ilość transakcji w sklepie internetowym.
W przypadku rzetelnej pracy wyniki muszą się pojawić.
Podczas współpracy ze mną jeżeli coś nie idzie to na pewno będziesz pierwszy o tym wiedział, a nie będę ściemniał, że wszystko jest pod kontrolą.

Uruchomiłem reklamy, ale nie dały one efektu.
Wiele osób decyduje się samemu uruchomić reklamy, ponieważ dostali od Google kupon rabatowy.
Kupony rabatowe są świetnym sposobem na zapoznanie się z możliwościami jakie dają reklamy Google. Jednak przed ich uruchomieniem trzeba ustalić strategię marketingową. Trzeba przemyśleć na jaki produkt możesz złapać klienta, a jakim produktem zwiększyć swój zysk. Opracować i wdrożyć tak zwany lejek marketingowy.

Nie rozumiem raportów z pozycjonowania
Często ich nie rozumiesz, ponieważ agencja tego chce. Dzieje się tak, ponieważ efekty są niewielkie i agencje starają się schować konkretne raporty za elementami nie ważnymi.
Współpracując ze mną daję Ci gwarancję, że będziesz rozumiał raporty. Dzieje się tak, ponieważ W raportach umieszczam tylko informacje, na które się umawiamy, a więc te które są dla Ciebie najważniejsze.

Mam dużo porzuconych koszyków.
Jest to problem nie tylko początkujących e-commerców, ale w pewnym sensie specyfika handlu on-line. Skąd się biorą porzucone koszyki. Według badań przeprowadzonych przez Instytut Baymarda najczęstszymi powodami, dla których pojawiają się porzucone koszyki to:
– ukryte dodatkowe koszty (wysyłka, płatność online),
– konieczność zakładania konta w sklepie,
– zbyt długi i skomplikowany proces składania zamówienia,
– błędy na stronie sklepu, brak zaufania do sklepu,
– zbyt długa dostawa,
– skomplikowana polityka zwrotów,
– brak interesującej metody płatności.
Jak widzisz zdecydowana większość powodów leży po stronie błędnie skonstruowanego sklepu online.

Klienci do Ciebie nie wracają?
Przede wszystkim musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, co zrobiłeś, aby zachęcić klientów do tego, aby do Ciebie wrócili? Jeżeli sądzisz, że masz tak świetną ofertę i ceny, że sami powinni wracać to jesteś w błędzie. Każdy klient zwraca uwagę na inny element. Dla jednego ważna jest cena, dla drugiego szybkość wysyłki, a trzeci zwraca uwagę na estetykę sklepu online. Najczęściej to co według Ciebie powinno przyciągać klienta – w ogóle go nie przyciąga.
Co zrobić aby klienci wracali do sklepu online? Trzeba zarzucić na nich jakąś przynętę! Im więcej przynęt tym większa szansa, że część z nich wróci.

Jak prowadzić social media?
Teoretycznie nie ma nic prostszego niż wrzucić na swój profil w social mediach kolejnego zdjęcia swojego produktu. Jest to metoda stosowana przez większości małych i średnich sklepów internetowych. Tymczasem lepiej zadać sobie pytanie – W jaki sposób mój produkt może ułatwić życie klientowi.
Klienta nie interesuje, że kupiłeś sobie nową maszynę. Klienta interesuje co dzięki temu on zyska. Może to być szybsza obsługa, niższa cena, szersza oferta, szybsza wysyłka.

Jak walczyć z konkurencją?
Jest to bardzo trudne zadanie. W tej chwili każda branża obsadzona jest przez kilka sklepów online, które zabrały większą część rynku. Zatem jak Ty, mały lub nowopowstały sklepik masz z nimi walczyć?
No cóż. Najlepiej z nimi nie walczyć, a stworzyć własną niszę. Mocna postawienie na social media i konkretny przemyślany przekaz też robi dobrą robotę. Całość obudować ciekawym blogiem, newsletterem i masz szansę zaistnieć na rynku.

Jak zautomatyzować procesy marketingowe?
Często słyszę od klientów, że bardzo dużo czasu tracą na sprawy papierkowe związane z prowadzeniem działalności (wystawianie faktur, sprawdzanie maili, wpisywanie nowych zamówień, zamawianie kuriera, obsługa zleceń Allegro, wystawianie aukcji Allegro itp.). Tymczasem są bardzo proste sposoby, aby to wszystko (i wiele więcej) robiło się bez naszego udziału. Jest to oczywiście związane z dodatkowymi kosztami, jednak ich wysokość może Cię przyjemnie zaskoczyć.

Jak mogę pomóc rozwinąć się Twojej firmie?

Chcesz, żebym zrobił dla Ciebie jakiś fajny marketing? A może chcesz tylko omówić swoje problemy, a ja wskażę Ci drogę jak je pokonać? Chcesz wiedzieć „dokąd tupta nocą jeż?”? Napisz. Daj znać w czym mogę pomóc, a ja na pewno się odezwę.

Copyright © Adrian Strojwąs. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.