Marketing internetowy dla biznesu

Marketing internetowy dla B2B

Moją drugą co do wielkości branżą jaką obsługuję jest branża B2B, a więc przedsiębiorcy sprzedający innym przedsiębiorcom. Jest to wyjątkowa grupa, ponieważ klient-przedsiębiorca, w większości przypadków, nie wybiera pod wpływem impulsu, a kieruje się rachunkiem zysków i strat.

Oznacza to, że zupełnie inne techniki trzeba zastosować dla klientów B2B. Klient biznesowy jest nauczony nieufności. Z tego powodu budowanie długotrwałych relacji jest koniecznością. Jednak te relacje muszą być subtelne. Telefony z fotowoltaiką i świetna aplikacja Hiysa nauczyły, żeby od razu kończyć rozmowy z telemarketerami. Ograniczone zaufanie przekłada się na dłuższy proces zakupowy, co z kolei oznacza zdecydowanie inne lejki marketingowe i tak dalej i tak dalej.

Według raportu BUZZcenter, aż 1/4 firm nie posiada strategii marketingowej.

Etapy współpracy

Diagnoza
Każde zlecenie zaczyna się od rozmowy. Ty musisz mi powiedzieć z czym masz problem i na co mam położyć największy nacisk. A ja Ci powiem co mogę w danym temacie zrobić.

Poznanie konkurencji
Podpatrzenie co robi konkurencja jest potrzebne. Nie należy się na nich wzorować i powtarzać ich czynności jeden do jednego. Wszystko trzeba przeanalizować! Jeżeli konkurencja jest na TikToku to może i ty powinieneś. Jeżeli konkurencja nagrywa filmiki na YouTube to może to jest dobry pomysł.
Konkurencję trzeba sprawdzić, ale iść trzeba swoją ścieżką.

Strategia marketingowa
Gdy już wiem co mam dla Ciebie zrobić i wiem co robi Twoja konkurencja, to łącząc to wszystko z moim doświadczeniem, możemy usiąść do opracowania strategii marketingowej.
Wspólnie! To nie może być tylko moja strategia. Musimy to zrobić razem.

Zaplanowanie KPI
Skoro już wiem co mam robić, to czas zastanowić się jak mierzyć rezultaty moich działań. Bez odpowiednich raportów cała moja praca traci sens, ponieważ nie będziesz widział jej efektów. A dla mnie liczy się Twoje zadowolenie!

Działanie
Nie ma tu za bardzo nad czym się rozwodzić. Po prostu mam robić wszystko, żeby punkty KPI były jak najwyższe.

Raport
Raporty wysyłam zawsze na początku miesiąca. Chociaż słowo wysyłam nie jest tutaj najlepsze, ponieważ zawsze staram się iść z raportem do klienta i omówić go na bieżąco. Jest to o tyle pomocne, że podczas takiej rozmowy mogą pojawić się nowe pomysły, o których wcześniej nie pomyślałem.

Optymalizacja
Wszystko trzeba optymalizować. Nawet jeżeli coś pozornie działa bez zarzutów, to może wydarzyć się sytuacja, że coś nie do końca spełnia moje wymagania. Nawet najlepiej działająca reklama powinna być kontrolowana. W myśl zasady – Ufaj, ale sprawdzaj.

Co mogę zrobić dla TwojeJ FIRMY

Czasem rzucenie okiem na Twoją firmę osoby z zewnątrz może ujawnić jakieś niedociągnięcia z zakresu marketingu.
A może chciałbyś zacząć rozwijać swoją firmę dzięki marketingowi, ale nie chcesz zlecać całości zadania zewnętrznej firmie. Daj znać! Chętnie poznam Twoją firmę i powiem Ci, co ja bym zrobił.

Reklama jest dźwignią handlu. A reklama w wyszukiwarce to nieograniczone źródło pozyskiwania nowych klientów. Ze względu na specyfikę grupy docelowej jaką są właściciele firm, tutaj skupiłbym się tylko na remarketingu. Pierwsze kroki złapania klienta, trzeba postawić w innym miejscu.

Social media wiedzą o Tobie dużo więcej niż mógłbyś przypuszczać. Z tego względu warto zastanowić się nad reklamą w nich. Mi się ona wyświetla często i przeważnie jest trafiona!
No i pamiętaj, że mamy co najmniej kilka różnych portali społecznościowych.

Każda firma musi mieć social media. To znaczy taka firma, która chce odnieść sukces. Social media w branży B2B najczęściej są przedłużeniem pierwszego kontaktu jakim jest twoja strona firmowa lub blog.

W branży B2B najczęściej to właśnie artykuł umieszczony na twoim blogu jest pierwszym kontaktem twojego klienta z tobą. Artykuł, więc powinien być tak przygotowany, aby szczegółowo zaspokajał wiedzę osoby, która go czyta.
Nie należy również zapominać o wszelkiego rodzaju wezwaniach do działania.

Według moich danych, e-mail marketing odpowiada za największą skuteczność sprzedaży do osób, które już raz skorzystały z twojej oferty.
Warto jednak pamiętać, że newsletter to nie spam! Ma on ze sobą nieść mnóstwo ciekawych i użytecznych informacji, aby adresaci mieli ochotę go przeczytać.

Każda firma, może działać sprawniej. Faktury. Stany magazynowe. Zamówienia kuriera. Obsługa zwrotów. Kontrola płatności. Lojalizacja klienta. Sprzedaż. Przypomnienia. Lista może być nieskończenie długa, ponieważ można rozbudować ją o zdarzenia, które gdy się wydarzą, powodują określone działanie w innych wydarzeniach.

Klient biznesowy kieruje się rachunkiem zysków i strat. Co nie znaczy, że będzie chciał skorzystać z twojej oferty tylko dlatego, że jest najtańsza.
Oprócz ceny, cała oprawa wizualna wokół twojej firmy musi być na najwyższym poziomie.
No i ja mogę ci to zapewnić.

Jak mogę pomóc rozwinąć się Twojej firmie?

Chcesz, żebym zrobił dla Ciebie jakiś fajny marketing? A może chcesz tylko omówić swoje problemy, a ja wskażę Ci drogę jak je pokonać? Chcesz wiedzieć „dokąd tupta nocą jeż?”? Napisz. Daj znać w czym mogę pomóc, a ja na pewno się odezwę.

Copyright © Adrian Strojwąs. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.