Email marketing
Nie można patrzeć na marketing firmowy w oderwaniu od całości. Tak samo nie można patrzeć na email marketing, jak tylko na wysyłanie maili do klientów. Email marketing to ważna część całej strategii marketingowej Twojej firmy. Jego celem jest zwiększenie obrotów Twojej firmy.
Pierwszy mail został wysłany w 1971 roku przez Raya Tomlinsona do… siebie samego. W końcu do kogo mógł go wysłać, skoro był pionierem wiadomości mailowych?!
Od tego czasu minęło już ponad pół wieku, a jego wynalazek wciąż ma się bardzo dobrze. Niestety niektóre firmy zepsuły ten rodzaj marketingu, zalewając odbiorców zbyt dużą ilością słabej jakości maili.
Dobrze spersonalizowana,
dopasowana do aktualnych
potrzeb odbiorcy treść maila
to klucz do skutecznych działań
email marketingowych.
1.
Skuteczny email marketing zaczyna się od skutecznego pobierania adresów mailowych od użytkowników. Sam newsletter, bez żadnych dodatkowych zachęt jest coraz mniej skuteczny.
Użytkownicy Internetu coraz mocniej dbają o swoje dane personalne, co powoduje, że nie podają zbyt łatwo i szybko swojego maila.
Oznacza to, że aby go zdobyć sam musisz im coś dać. Najczęściej jest to kawałek Twojej wiedzy specjalistycznej.
Może to być e-book, spis niezbędnych elementów, niezbędny szablon, dostęp do arkusza kalkulacyjnego.
Skutecznych sposobów na pozyskanie maila użytkownika jest tak dużo, jak dużo jest branż. Każda firma ma inne rzeczy ciekawe i w inny sposób może pobierać adresy mailowe.
Posiadając adresy mailowe, trzeba je odpowiednio posegregować. W końcu projektowanie ogrodu interesuje inne osoby niż te, które są zainteresowane narzędziami do ogrodu. Natomiast branża jest ta sama — ogrodnictwo.
Poprawna segregacja użytkowników pozwoli wysyłać im bardziej spersonalizowane maile z ciekawszymi informacjami, co z kolei przekłada się na zwiększenie zaufania do Twojej firmy.
2.
Email marketing to nie jest
wysyłanie swojej aktualnej oferty
do klientów!
Email marketing to budowa zaufania do Twojej firmy. A budowa ta opiera się na dzieleniu się własną specjalistyczną wiedzą z dziedziny, która interesuje użytkownika.
Niby proste, a jednak bardzo często zupełnie zapomniane.
3.
Jeżeli udało się doprowadzić użytkownika tą ścieżką do końca, a więc do momentu, gdy składa zamówienie w Twoim sklepie, to wcale nie oznacza sukcesu! Wprost przeciwnie. Czas zrobić z niego stałego klienta!
Pozyskanie nowego klienta jest ok. 7-krotnie droższe niż utrzymanie klienta. Z tego powodu nie należy zapominać o osobach, które już dokonały u Ciebie zakupu. Przypominanie o porzuconych koszykach. Polecanie produktów uzupełniających do tego, który już zakupili. Informowanie o nowych usługach lub produktach, które pasują do grupy odbiorców. Przypominanie się o wysłanej ofercie.
To wszystko brzmi, jak coś, co pochłania bardzo dużo czasu. Jednak dzięki wdrożeniu odpowiednich systemów email marketingu to wszystko wystarczy zrobić raz, a reszta już dzieje się sama. Czary!
Narzędzia e-mail marketingu
System do email marketingu pozwalają nie tylko na wysyłanie pięknych maili. Obecnie jest to zestaw narzędzi, które pozwalają na prowadzenie działań za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji. Dzięki temu docierasz do pojedynczego użytkownika na każdym etapie ścieżki zakupowej.
Co wchodzi w ramy email marketingu:
– Kampanie e-mail marketing,
– Formularze kontaktowe,
– Landing page,
– Pop-upy,
– Live chat,
– Chatbot,
– Kampanie SMS.
Email marketing to nie tylko mailing sprzedażowy. Bardzo ważną odnogą email marketingu jest… pozyskiwanie opinii o firmie. W końcu jest to podstawowy element do budowania zaufania na linii użytkownik — firma.
W większości przypadków wystarczy poprosić i uzasadnić swoją prośbę. To działa!
Jak mogę pomóc rozwinąć się Twojej firmie?
Chcesz, żebym zrobił dla Ciebie jakiś fajny marketing? A może chcesz tylko omówić swoje problemy, a ja wskażę Ci drogę jak je pokonać? Chcesz wiedzieć „dokąd tupta nocą jeż?”? Napisz. Daj znać w czym mogę pomóc, a ja na pewno się odezwę.
Copyright © Adrian Strojwąs. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Politykę Prywatności i politykę cookies.